اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور - hamkelasy3
دسته‌بندی نشده

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور

تهران – ایرنا – مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ قیمت برای تامین نهاده‌های طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور در قالب یک تفاهمنامه همکاری چهارجانبه اختصاص یافت.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، تفاهمنامه استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، امروز (سه‌شنبه) میان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد، صندوق کارآفرینی امید و ستاد فرمان اجرایی امام ( ره) منعقد شد.


بر اساس این تفاهمنامه همکاری که به امضای علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و سید مصطفی هاشمی مسئول ستاد فرمان اجرایی امام (ره) نیز رسید، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد برای تامین نهاده‌های کود، سم، بذر و ماشین‌آلات به کشاورزانی که در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند، پرداخت می‌شود.


جهش تولید در دیمزارها در سطح ۲۵۰۰ هکتار


« علیرضا مهاجر» معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی  در حاشیه امضای این تفاهمنامه همکاری،با اشاره به این که امسال طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور تاکنون در سطح دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اجرا شده است، گفت: این طرح با حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دست‌اندرکاران استانی و کشاورزان کم برخوردار در ۱۵ استان کشور در حال اجرا است.


وی ابراز امیدواری کرد در قالب این طرح از طریق افزایش عملکرد در واحد سطح و بهره‌وری در اراضی دیم به امنیت غذایی کشور کمک شود.


وی اظهار داشت: در این طرح برخی غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی در اراضی دیم زیر کشت رفته‌اند.


اجرای کشت دیم در اراضی ۱۷۰ شهرستان 


در این مراسم «مصطفی هاشمی» مسئول ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز گفت: امسال ۲۰۷ هزار نفر از کشاورزان توانستند با آموزش دقیق فنی و حمایت‌های صورت گرفته دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم در ۱۷۰ شهرستان را زیر کشت ببرند.


وی سطح پوشش بیمه‌ای اراضی دیم در قالب این طرح را در سال جاری ۵۰ درصد دانست و ابراز امیدواری کرد؛ در سال آینده سطح پوشش بیمه‌ای این اراضی افزایش یابد.



اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *