راه اندازی سانتریفیوژهای جدید پاسخی دندان شکن به تحریم های آمریکا - hamkelasy3
دسته‌بندی نشده

راه اندازی سانتریفیوژهای جدید پاسخی دندان شکن به تحریم های آمریکا

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با راه اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوژ پاسخی دندان شکن به تحریم‌های جدید آمریکا داد تا بدانند دوران بزن در رو به پایان رسیده است.


احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اقدام دولت درافزایش راه اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوز بیان داشت:اقدام انقلابی و جهادی رییس جمهور در حمایت از فناوری هسته ای و حرکت به سمت غنی سازی  ۱۹۰ هزار سو  در تاریخ سرزمین ایران اسلامی ماندگار خواهد شد.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: امروزه  در برجام  جریان زیاده خواهی دنباله رو آمریکا تلاش می کرد تا  ایران را قدم به قدم از مواضع به عقب هدایت کند اما در این زمینه موفق نبوده است، متاسفانه در دولت قبل هیچ اراده‌ای برای دفاع از منافع و امنیت ملی وجود نداشت.


وی تاکید کرد: دولت انقلابی بر اساس مصوبه اقدام راهبردی و لغو تحریم‌ها قدم به قدم برای احقاق حقوق ملت به جلو  حرکت می‌کند.


نماینده مردم شهرکرد بیان داشت: افزایش غنی سازی به ۱۹۰ هزار سو علاوه بر اینکه امید را در دانشمندان سرزمین ایران و نخبگان دانشگاهی دو چندان کرد، فصل نوینی برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی  و پزشکی به وجود آورد.


راستینه با بیان اینکه امروز دشمن وقیحانه داروی مورد نیاز ملت ایران را تحریم کرده است، گفت: حرکت به سمت داروهای نوترکیب، ایجاد شرکت های خلاق در عرصه بهره مندی از فناوری هسته ای و استفاده از ظرفیت دانشگاهها برای حرکت به سمت جذب دانشجویان علاقمند فناوری هسته ای، سر آغاز بزرگی برای تحولات آینده کشور است.


وی افزود: اقدام شجاعانه رییس جمهور،بی تردید امید همه آنهایی که در برجام به دنبال نادیده گرفتن حقوق ملت ایران بودند را به یاس تبدیل  کرد و با خنثی سازی تحریم ها ،توسعه روابط بین المللی ،توسعه روابط با همسایگان و حرکت به سمت ائتلاف های جدید در ساختار و نظم جدید بین المللی دستاوردهای مثبتی برای کشور بر جای گذاشت.


راستینه تصریح کرد:تصمیم انقلابی رییس جمهور در ارتقا شاخص های فناوری هسته ای گامی بلند برای دفاع از  حقوق ملت ایران، لغو تحریم ها و حرکت به سمت پایداری وثبات امنیت  جمهوری اسلامی ایران است.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: به کشورهای طرف برجام می گوییم بر اساس فتوای صریح مقام معظم رهبری ساخت بمب هسته ای حرام شرعی است و ساخت بمب هیچ جایگاهی در استراتژی نظامی و دفاعی کشور ندارد اما بی تردید صبر انقلابی ملت تا آنجا پیش خواهد رفت که اگر دشمنان ما دچار خطای محاسباتی در تصمیمات خود بر علیه منافع ملی بشوند با پاسخ کوبنده و قاطع ملت و دولت ایران مواجهه خواهند شد.


راستینه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این اقدام  راهبردی دولت چه تاثیری در روند مذاکرات دارد بیان داشت: این تصمیم انقلابی رییس جمهور فرصت های جدیدی را برای غنیمت شمردن زمان برای کشورهای طرف مذاکره ایجاد کرده است و تحلیل این است که دشمنان باید این پیام را بفهمند و برای غنیمت شمردن زمان فرصت را در لغو تحریم ها  از دست ندهند.


وی تاکید کرد: دولت با راه اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوژ پاسخی دندان شکن به تحریم‌های جدید آمریکا داد تا بدانند دوران بزن در رو به پایان رسیده است.


به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی دوشنبه شب در گفت وگویی تلویزیونی تصریح کرد:‌  دستور راه اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوژ عصر امروز داده شد که متشکل از انواع ماشین پیشرفته IR۶ و IR۱ است.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود:  این اقدام را در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران و رسیدن به حداقل میزان غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو انجام شده که کف نیاز کشور است. در این رابطه با آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع رسانی شده است.   



Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *