شیطنت کره ای ها برای تحت فشار قرار دادن تیم ملی آنها عاشق بازیکن - hamkelasy3
دسته‌بندی نشده

شیطنت کره ای ها برای تحت فشار قرار دادن تیم ملی آنها عاشق بازیکن

تهران- ایرنا- چهار روز از بازی کره جنوبی و ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ گذشته و در این گزارش به مسائلی برخواهید خورد که به آنها اشاره‌ای نشده است.


به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران روز چهارم فروردین‌ماه در هفته نهم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نتیجه ۲ بر صفر در جدال با میزبان خود کره جنوبی شکست خورد تا نخستین باخت خود را در این مرحله تجربه و به رده دوم سقوط کند. با وجود اینکه درباره این مسابقه مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و اخبار، حواشی زیادی را خوانده اید اما خواندن این گزارش از این زاویه می‌تواند برای شما جالب توجه باشد. پس با ما همراه باشید.


برای حضور در ورزشگاه نیازی به کارت واکسن نبود


چیزی تا آغاز بازی نمانده بود. کره‌ای‌ها برای دیدار با ایران برنامه ریزی بسیار وسیعی را انجام داده بودند. از چند روز قبل محدودیت‌های کرونایی علی رغم آمار بالای مبتلایان تا حدی کاهش پیدا کرد. همه افراد در کره برای حضور در مکان‌های مختلف باید کارت واکسن خود را ارائه می‌دادند اما برای حضور در استادیوم و بازی با ایران به چنین چیزی نیاز نبود. آنها در نظر داشتند تا ورزشگاه جام جهانی را برای دیدار با ایران مملو از تماشاگر کنند.


خیابان‌های منتهی به ورزشگاه و همچنین مترو در فاصله یکی ۲ ساعت تا آغاز بازی شلوغ بود. ترافیک، به اوج خود رسیده بود و این نشان می‌داد مسوولان فدراسیون کره جنوبی به خواسته خود رسیده‌اند و استقبال بسیار خوبی از این مسابقه خواهد شد. با این حال ورود به ورزشگاه و رسیدن به صندلی‌های خریداری شده بدون کوچکترین مشکلی انجام شد.


شیطنت کره‌ای‌ها برای تحت فشار قرار دادن تیم ملی؛ آنها عاشق بازیکن ایران شدند


شیطنت کره‌ای‌ها و کاهش تعداد بلیت هواداران ایرانی


یکی دیگر از اقدامات کره جنوبی برای دیدار با ایران این بود که ظرفیت تماشاگران ایران را به شدت کاهش داده بودند. هواداران ایرانی نه تنها جایگاه مناسبی نداشتند و از زمین بسیار دور بودند بلکه تنها ۲۰۰ بلیت در اختیار سفارت ایران در کره قرار گرفته بود تا در اختیار هواداران تیم ملی فوتبال ایران قرار دهند. تلاش‌های انجام شده برای افزایش این تعداد بلیت هم کارساز نبود.


در همین رابطه علیرضا، یکی از ایرانی‌های ساکن در سئول که به تماشای این بازی نشست در این باره گفت: برای بازی سه سال قبل ۲ تیم هم به ورزشگاه رفتم و ایرانی‌های بسیار بیشتری در ورزشگاه حاضر بودند اما این بار فقط ۲۰۰ بلیت به سفارت دادند و حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ ایرانی دیگر هم مجبور شدند بلیت را به صورت آغاز خریداری کنند و بین هواداران کره بنشینند. همین مساله باعث شده بود تا صدای ما به زمین و بازیکنان ایران نرسد. البته که ما همه تلاش خود را کردیم و واقعا صدایمان بعد از بازی دیگر درنمی‌آمد.


وی در ادامه افزود: شاید باور نکنید اما برخی از تماشاگران ما از شهرهای دور بوسان و یا گوانگجو آمده و حدود ۶ ساعت در راه بودند. حتی آقای احمد صافی، از مربیان ایرانی شاغل در کره جنوبی هم در بین تماشاگران بودند و کره‌ای‌ها از ایشان هم تقدیر کردند.


شیطنت کره‌ای‌ها برای تحت فشار قرار دادن تیم ملی؛ آنها عاشق بازیکن ایران شدند


کره ای ها مثل ژاپنی ها نبودند


در کنار این مسائل رابطه هواداران کره جنوبی و ایران با یکدیگر بسیار خوب بود. کره‌ای‌ها با هواداران ایرانی عکس می‌گرفتند و برخورد بسیار خوبی داشتند. آنها با شیوه خاص خود که بسیار منظم و حساب شده بود تیم خود را تشویق می‌کردند و مدل حمایت آنها شباهتی به هواداران ایرانی و همچنین هواداران اروپایی و آمریکایی نداشت.


بعد از پایان بازی هم کره‌ای‌ها سر از پا نمی‌شناخته و از این پیروزی بسیار خوشحال بودند. آنها بعد از حدود ۱۱ سال ایران را شکست داده و به همین خاطر مسرور بودند. با این وجود بازهم آنها برخورد نامحترمانه‌ای با هواداران ایرانی نداشتند و هموطنان حاضر در ورزشگاه هم این مساله را تایید کردند.


جالب بود که کره‌ای‌ها خلاف ژاپنی‌ها چندان اعتقادی به تمیز کردن صندلی‌ها و استادیوم نداشتند و بعد از پایان بازی زباله‌های قابل توجهی جمع آوری شده بود. شاید هم به خاطر دیر تمام شدن بازی و رسیدن به وسایل نقلیه عمومی بود که خیلی سریع ورزشگاه را ترک کردند. ترافیک همچنان به قوت خود باقی مانده بود اما کره‌ای‌ها این برد بزرگ را در کافه‌ها هم جشن گرفتند و تا پاسی از شب به خوشحالی پرداختند. البته مدل خوشحالی آنها هم مثل رفتارشان بسیار ساده و در عین حال کم صدا بود.


شیطنت کره‌ای‌ها برای تحت فشار قرار دادن تیم ملی؛ آنها عاشق بازیکن ایران شدند


قلی زاده ملقب به مسی و سون در قواره یک گنج


علیرضا درباره برخورد هواداران کره‌ای با او گفت: برخورد بسیار خوبی داشتند. آنها خودشان را مستحق پیروزی می‌دانستند و واقعا هم اینطور بود. عده‌ای از آنها از عملکرد ایران متعجب بوده و اعتقاد داشتند ایران در گذشته و بازی‌های قبلی تیم با برنامه‌تری بود و دفاع بسیار سرسخت‌تری داشت و البته خوشحال بودند که تیم ملی چندان با برنامه نبود.


وی همچنین خاطرنشان کرد: آنها عاشق بازی علی قلی‌زاده شده بودند و می‌گفتند شماره ۱۷ شما شبیه مسی بازی می‌کند. به نظر من هم قلی‌زاده خیلی خوب بازی کرد و چند بار بازیکنان کره را دریبل زد. از طرفی سون هیونگ مین بازیکن محبوب کره‌ای هاست و شدیدا دوستش دارند و به او گنج کره می‌گویند.


این هوادار ایرانی ساکن سئول در ادامه از برخورد جالب همکاران کره‌ای‌اش پس از بازی گفت: فردای بازی وقتی به سر کار رفتم همکارانم برای اینکه باخت را فراموش کنم و به نوعی از دلم دربیاورند برایم قهوه خریدند. امیدوارم در بازی بعدی که با کره انجام می‌دهیم بتوانیم با برد از میدان خارج شویم. البته تماشای بازیکنان ایرانی و هموطنان‌مان در ورزشگاه جام جهانی سئول به خودی خود اتفاقی ارزشمند و جذاب بود.


در پایان باید گفت ایران با وجود شکست در جدال با کره همچنان در این کشور نمایش خوبی داشته و هر ۲ تیم تنها سه بار بر دیگری غلبه کرده‌اند و الباقی دیدارها با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است.


شیطنت کره‌ای‌ها برای تحت فشار قرار دادن تیم ملی؛ آنها عاشق بازیکن ایران شدند


شیطنت کره‌ای‌ها برای تحت فشار قرار دادن تیم ملی؛ آنها عاشق بازیکن ایران شدند



تهران- ایرنا- در هفتمین روز از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ با بسته ورزشی ایرنا همراه ما باشید.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *