قیمت لوله پلی اتیلن ۱۴۰۱ - hamkelasy3
دسته‌بندی نشده

قیمت لوله پلی اتیلن ۱۴۰۱

در این صفحه ما سعی میکنیم بروزترین در تاریخ سه شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ و کامل ترین لیست قیمت لوله پلی اتیلن به همراه تجهیزات و لوازم جانبی آن را هر روزه برایتان آپدیت شده قرار دهیم. همانطور که میدانید قیمت لوله پلی اتیلن ثابت نیست و هر روز متغییر هست نسبت به وضع بازار تیم شرکت آبراه بسپار سیال نیز تمام سعی مان را میکنیم تا قیمت لوله پلی اتیلن و تمامی لوازم جانبی آن را هر روز برایتان بروز نماییم و جهت دانلود شما عزیزان قرار دهیم. قیمت روز لوله پلی اتیلن امروزه با توجه به شرایط ارزی و اقتصادی دارای ثبات نیست و هر روز متفاوت می باشد و قیمت های درج شده در وب سایت صرفا برای اطلاع رسانی می باشد جهت خرید لوله پلی اتیلن و دریافت هزینه دقیق با ما تماس بگیرید. هزینه این محصول به قطر و فشار لوله و همچنین مواد اولیه آن بستگی دارد و این نوع لوله ها اقطار مختلفی دارند که معمولا از ۲۰ میلیمتر شروع شده و نهایتا به ۲۴۰۰ میلیمتر در طرح های عظیم منتهی می‌شوند. قیمت لوله پلی اتیلن و وزن آن رابطه مستقیم با فشار کاری آن لوله دارد , هرچه این فشار بالاتر باشد وزن و قیمت لوله بالاتر می رود. در خرید این محصول و اتصالات پلی اتیلن , مواد اولیه مصرفی , تجهیزات کارخانه تولید کننده , اعتبار و شهرت کارخانه باید مورد توجه قرار گیرد. مساله کمبود منابع طبیعی آب یکی از جدی ترین مشکلات قرن حاضر می باشد . مصرف اب به طریقه سنتی و بدون استفاده از تکنولژی جدید باغث در رفتن این ماده گران بها می گردد . لوله پلی اتیلن یک از راه حل های علم یبرای انتقال این ماده حیاتی است . گروه صنعتی وحید با بهره گیری از تجربه کافی در صنغت لوله سازی کشور تولید قیمت لوله پلی اتلین تا سایز ۲۵۰ میلی متر را با ظرفیت بالغ بر ۵۰۰۰ تن آغاز نموده است . این شرکت با استفاده از مدرنترین ماشین آلات تولیدی وآزمایشگاه کامل کنترل کیفیت محصول توانسته است بعنوان واحدنمونه استاندارد از طرف موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در سال ۸۲ معرفی شود. لوله پلی اتیلن در حقیقت از گروه لوله هایی هستند که از جنس ترکیب شیمیایی پلی اتیلن ساخته می شوند. این لوله ها دارای کاربردهای متفاوتی می باشند و در صنایع متفاوت می توان از آنها استفاده کرد. دلیل اینکه استقبال از لوله پلی اتیلن نسبت به دیگر جنس های موجود در بازار بیشتر است، به کیفیت لوله های پلی اتیلن و خواص و ویژگی های لوله های پلی اتیلنی باز می گردد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به لوله پلی اتیلن بپردازیم و درباره ویژگی های لوله های پلی اتیلنی و کاربردهای آنها در صنایع متفاوت صحبت کنیم.

مواد اولیه پلی اتیلن

استاندارد های مرجع بر روی لوله پلی اتیلن : شرح استاندارد                                           شماره استاندارد ISIRI 1331     Plastics-Polyethiylene Pipe (PE) for water supply – Specification ISIRI 7174     Plastics-Polyethiylene Pipe (PE) for water supply – Raw material specification ISIRI 7175-1    Plastics-Polyethiylene Pipe (PE) for water supply – Measurement of dimension ISIRI 7175-2    Plastics-Polyethiylene Pipe (PE) for water supply – Determinator of carbon black conter ISIRI 7175-3    Plastics-Polyethiylene Pipe (PE) for water supply – Determinator of thermal reversion ISIRI 7175-4    Plastics-Polyethiylene Pipe (PE) for water supply – Hydrostatic pressure test ISIRI 7175-5    Plastics-Polyethiylene Pipe (PE) for water supply – Determinator of Density of the pipe آزمون های کنترل کیفیت : آزمایشگاههای گروه صنعتی وحید آزمون های زیر را بر روی مواد اولیه و لوله ها انجام می دهند آزمون های انجام شده بر روی مواد اولیه :

  1. اندازه گیری چگالی
  2. اندازه گیری شاخص جریان مذاب
  3. اندازه گیری درصد پراکندگی

آزمون های انجام شده بر روی لوله ها :

  1. اندازه گیری ابعاد و روداری ابعاد
  2. اندازه گیری درصد و توزیع دوده لوله
  3. اندازه گیری شاخص جریان مذاب
  4. ازمایش برگشت حریرتی لوله
  5. آزمایش فشار ترکیدگی
  6. ازمایش فشار هیدرو استاتیک
  7. سازگاری جوش خوردگی لوله ها
  8. اثر لوله بر روی اب اشامیدنی

 

کلاس های مختلف  ماده پلی اتیلن:

ماده پلی اتیلن امروزه برای تولید لوله به سه نوع  pe63 , pe 80 , pe 100 وجود دارد . وجود عدد بعداز ماده پلی اتیلن نشان دهنده مقدار MRS می باشد . روابط زیر برای چگونگی محاسبه فشار کاری و شاخصه های ابعادی وجود دارد . ماده پلی اتیلن با توجه به توضیحات داده شده و برای اینکه تفاوت سه نوع  ماده pe63 , pe 80 , pe 100 مشخص گردد به مثال زیر توجه شود . می خواهیم لوله ای با قطر هیدرولیکی ۴۰۰ (قطر داخل) را برای فشار ۱۰ انتخاب می کنیم در این صورت انتخاب های زیر را داریم.

جدول آشنایی با مدل های لوله پلی اتیلن

همانطور که مشاهده می شود در مثال فوق برای انتخاب ماده pe80 به مقدار 33% نسبت به pe63 صرفه جویی در مصرف مواد داریم و برای انتخاب ماده Pe100 به مقدار 45% نسبت به مواد PE63 صرفه جویی درمصرف مواد اولیه داریم. منحنی انتخاب مناسب لوله با استفاده از افت فشار و دبی معین ( فرمول هیزن ویلیامز )   منحنی انتخاب مناسب لوله با استفاده از افت فشار و دبی معین محاسبه قطر لوله بهینه با توجه به در نظر گرفتن سرعت مجاز و سرعت اقتصادی همانطور که در نمودار رسم شده صفحه قبل دیده می شود ، در شبکه های آبیاری ، آبرسانی ، انتخاب افت فشار در دامنه وسیعی از دبی جریان از نظر هیدرولیکی امکان پذیر است . برای دبی جریان معین ، افزایش افت فشار که با افزایش در ابدای لوله همراه است . باعث کاهش لوله انتخابی و نتیجتا افزایش سرعت آب در لوله می گردد . از طرف دیگر کاهش افت فشار که با کاهش فشار مورد نیاز در ابتدای لوله همراه است باعث می شود قطر لوله انتخابی بزرگتر و سرعت جریان آب کم شود . سرعت بیش از حد مجاز آب از طرفی باعث ایجاد فشار زیاد در تغییر مسیر آب و در زانویی و سه راهی ها شده و از طرفی دیگر باعث بروز پدیده جریان موجی و یا ضربه قوچ در لوله اصلی می شود . سرعت کمتر از حد مجاز جریان نیز اولا امکان ایجاد رسوب در لوله ها را بیشتر کرده و ثانیا باعث جدا شدن هوای محلول در آب و تجمع هوا در نقاط بلند شبکه می شود . برای جلوگیری از پدیده های سوء فوق استاندارد های محدودیت سرعت به صورت زیر توصیه می گردد. حداکثر سرعت مجاز در لوله هایی با قطر کمتر از ۵۰۰ میلی متر ۳ متر در ثانیه و لوله هایی با قطر بیش از ۵۰۰ میلیمتر ۵.۱ متر در ثانیه و حداقل سرعت مجاز آب ۰/۳ متر در ثانیه می باشد . در محدوده سرعت مجاز جریان آب ، انتخاب سرعت بایستی با توجه به جنبه های اقتصادی صورت گیرد . برای دبی معین طبق منحنی زیر ، افزایش افت فشار در لوله باعث افزایش انرژی پمپاژ ، کاهش قطر لوله و افایش سرعت آب همراه است در نتیجه هزینه های لوله گذاری کم شده ولی هزینه ایجاد تاسیسات پمپاژ زیاد می گردد . برعکس کاهش افت فشار باهث کاهش اننرژی پمپاژ آب ، افزایش قطر لوله و کاهش سرعت جریان آب شده در نتیجه هزینه لوله گذاری زیاد و هزینه ایجاد تاسیسات پمپاژ کاهش می یابد ، بسته به قیمت های بازار در نقطه ای از تغییرات مجموعه هزینه ها به حداقل می رسد وسرعت آب مربوط به این نقطه سرعت اقتصادی وقطر لوله مربوط به آن انتخاب می گردد . بنابراین در پروژه ها ، انجام آنالیز اقتصادی برای تعیین افت فشار و قطر بهینه لوله های مربوط به آن ضروری است . مقادیر معمول سرعت اقتصادی به شرح زیر می باشد : ۰/۶ الی ۲/۱ متر در ثانیه برای لوله های تا قطر ۵۰۰ میلیمتر ۰/۸ الی ۱ متر در ثانیه برای لوله های بیشتر از قطر ۵۰۰ میلیمتر فرمول صفحه قبل که به فرمول هیزن ویلیامز مشهور است در بازه جریان متلاطم و در دمای ۲۰ درجه قابل استناذ می باشد . برایمحاسبه دقیق تر با توجه به رژیم جریان ، دما و نواع سیال می توان از فرمول زیر که به فرمول کلبروک مشهور است ، استفاده کرد .

راهنمای خرید لوله پلی اتیلن

به‌دلیل وجود طیف گسترده‌ای از انواع برندهای لوله‌های پلی اتیلن در بازار ایران، چه از نظر سایز، فشار کاری، کیفیت و نوع مواد، هر کدام در مصارف مختلفی استفاده می شود، نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمان خرید حس می‌شود. پس با دقت به این پادکست گوش دهید، تا بهترین خرید ممکن را داشته باشید. لوله پلی اتیلن این قابلیت را دارد که از آن برای انتقال آب آشامیدنی، فاضلاب، گاز، مواد شیمیایی، پسماند کارخانه‌ها و پوشش کابل های مخابراتی استفاده شود. اولین نکته‌ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید تهیه اتصالات متناسب با همان لوله است. یعنی اگر لوله‌های خریداری شده 10 بار هستند، حتماً از اتصالات با فشار کاری 10 بار استفاده کنید. دومین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بر روی لوله‌های استاندارد باید اطلاعاتی مانند نام کارخانه، تاریخ تولید، نوع مواد، فشار کاری و مهمتر از همه مهر استاندارد حک شده باشد. البته مهر استاندارد در موارد خاص مانند استفاده  از لوله برای کاورینگ کابل برق و مخابرات به سلاح به آنها لوله پلی اتیلن کابلی می‌گویند ضرورتی ندارد زیرا در این موارد فشاری به دیواره لوله وارد نمی‌شود و اساساً برای کاهش هزینه‌ها از لوله‌های با کیفیت پایین‌تر استفاده می‌شود. از مشخصات ظاهری لوله‌های پلی اتیلن استاندارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سطح داخلی صاف، صیقلی و براق همچنین سطح بیرونی صاف و مات باشد
  • لوله‌های استاندارد دارای شناسنامه تولید هستند که به صورت لیبل روی لوله درج می‌شوند
  • لوله پلی اتیلن باید در زمان جوش به راحتی به هم متصل شوند و جوشی یک دست و با کیفیت بین آنها انجام شود
  • در صورتی که در لوله‌ها از مواد ضایعاتی استفاده شود در زمان جوش به مشکل بر می‌خوریم و در نهایت باعث افت کیفیت سیستم لوله کشی و نشتی می‌شود.
  • لوله پلی اتیلن کابلی به جز در مصارف پوشش برای انواع کابل‌ها نباید برای انتقال سیالات استفاده شود زیرا به شدت عمر مفید آن کاهش می‌یابد.

قیمت هر کیلو لوله پلی اتیلن به پارامترهای مختلفی بستگی دارد از قبیل : 1-استاندارد بودن لوله 2-خلوص مواد اولیه 3-نوع مواد اولیه 4-هزینه حمل و نقل لوله های استاندارد پلی اتیلن در سه گرید A , B , C عرضه می‌شود، که تمام این لوله ها دارای مهر استاندارد بوده و کیفیت بالایی دارند، ولی با توجه به کارخانه تولید کننده و خدمات پس از فروش تقسیم بندی می‌شوند. لوله گرید A دارای ضمانت نامه است و در صورت درخواست بیمه نامه صادر می‌شوند. همه تولیدکنندگان لوله پلی اتیلن موظف‌اند تمام آزمایش‌های کیفی را بر روی محصولات انجام دهند تا پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز در روند خود با مشکل روبرو نشوند. کیفیت مواد اولیه لوله پلی اتیلن به میزان مواد ضایعاتی که به آن اضافه می‌شود بستگی دارد و نوع آن مواد، که پروژ و ساویک است و به صورت خود رنگ هستند. مواد اولیه پلی اتیلن موجود در بازار محصول پتروشیمی بندر امام یا بندر امیرکبیر هستند. مواد پلی اتیلن را می‌توان در دسته‌های زیر تقسیم بندی کرد: مواد pe63 امروزه تقریبا از رده خارج شده اند و به دلیل وزن و ضخامت بالای لوله تولید شده با این مواد، قیمت لوله نیز گرانتر است. مواد pe80 جدیدتر بوده و بیشترین استفاده را دارد. لوله تولید شده با این مواد با وزن و ضخامت کمتر تحمل فشار بیشتری را دارد. مواد pe100 جدیدترین نوع مواد اولیه رایج در بازار است که لوله های تولید شده با آن بسیار سبک و ضخامت کمی دارند.

لوله های پلی اتیلن با توجه به میزان تحمل فشار نیز دسته بندی می‌شوند که از 4 بار تا 16 بار در این لیست قیمت موجود است. هر چه تحمل فشار دیواره لوله پلی اتیلن بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

  لیست قیمت لوله پلی اتیلن ثابت نمی‌باشند و لوله پلی اتیلن قیمت‌های مختلفی دارد. به دلیل نوسانات بازار، قیمت مواد اولیه روز به روز تغییر می‌کند. نتیجه این نوسانات باعث می‌شود قیمت هر متر لوله پلی اتیلن افزایش یا کاهش داشته باشد. هر چه حجم سفارش خریداران بیشتر باشد قیمت لوله پلی اتیلن ارزان می‌شود. در این صفحه لیست قیمت اتصالات پلی اتیلن مربوط به شرکت‌های پلی پارس، پلی رود، پلی ران و تکاب اتصال را می‌توانید مشاهده کنید که شامل اتصالات جوشی، قطره ای و گازی است. همچنین برای راحتی حال شما بخش محاسبه گر لیست قیمت لوله پلی اتیلن در بالای صفحه قرار داده شده است. تحویل به موقع بعد از تسویه حساب و پشتیبانی کامل، اولویت اول واحد فروش ما است. البته امور مالی هم سعی کرده با ارائه جدول قیمت روز سهمی در افزایش رضایت شما داشته باشد.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن فاضلابی :

لوله پلی اتیلن ارزان در کاهش هزینه‌های تمام شده پروژه نقش بسزایی دارد. با انتخاب سایز درست و تعداد صحیح می‌توان از اضافه آمدن لوله پلی اتیلن فاضلابی در انتهای کار جلوگیری کرد. چون با توجه به تجربه ما در اکثر پروژه‌ها معمولا بخشی از لوله های خریداری شده در انتهای کار یا دور ریز می‌شوند یا بل اجبار به قیمت خیلی پایین‌تری به عنوان لوله دسته دوم به فروش می‌رسد. باید توجه داشت در هنگام خرید لوله با گرفتن قیمت از چندین کارخانه مختلف و مقایسه قیمت و کیفیت بهترین انتخاب توسط خریدار صورت بگیرد. قیمت لوله پلی اتیلن 4 بار که از سایز 50 الی 60 میلی متر برای داخل ساختمان استفاده می‌شود، با سایر لوله ها متفاوت بوده و بسته به مواد اولیه به کار رفته و محل تحویل بسیار متفاوت می‌باشد. در این صفحه لیست قیمت لوله پلی اتیلن و همچنین لیست قیمت اتصالات پلی اتیلن مربوط به شرکت های مختلف را مشاهده کنید.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن آبرسانی :

لوله پلی اتیلن آبرسانی با کیفیت، مساوی است با افزایش طول عمر خطوط انتقال آب و همچنین کاهش هزینه‌های تعویض و نگهداری به دلیل مقاومت بالا. باید توجه داشته باشید که برای انتقال آب باید از لوله هایی با مهر استاندارد استفاده کنید که دارای مواد آنتی یو وی هستند تا در برابر پوسیدگی و تابش نور خورشید مقاوم باشند.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی :

به دلیل داشتن فشار بالا و حساسیت زیاد لوله پلی اتیلن فشار قوی علاوه بر قیمت مناسب باید به کیفیت بالای لوله توجه کرد. پیشنهاد می‌شود از لوله های گرید ای و بی برای این منظور استفاده شود تا از ترکیدگی لوله و اتلاف سرمایه جلوگیری شود.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن کابلی :

این لوله ارزان ترین نوع لوله برای عبور کابل برق می‌باشد، که به آن لوله پلی اتیلن درجه 2 هم گفته می‌شود. معمولا میزان تحمل فشار در این لوله ها اهمیتی ندارد، چون به دیواره آن فشاری وارد نمی‌شود. پس بهتر است از بهتر است از لوله هایی با فشار کاری پایین استفاده کرد تا هزینه تمام شده کاهش یابد.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای :

سایز مناسب برای این لوله سایز 16 میلی متر می‌باشد، که می‌توانید در لیست قیمت های بالا مشاهده کنید. نگهداری و استفاده از این لوله نیاز به دانستن نکاتی است که در صفحه مربوط به این محصول به آنها اشاره کرده‌ایم. پس اگر قصد خرید دارید حتما مطالب مربوط به لوله قطره ای را مطالعه کنید.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن گازی :

برای آگاهی از قیمت روز لوله پلی اتیلن گازی در محاسبه گر بالا در قسمت نوع لوله گزینه گازی را انتخاب کنید و سپس با وارد کردن سایر اطلاعات و سایز و متراژ مورد نیاز قیمت لوله را بدست آورید.

لیست قیمت لوله زهکش :

برای آگاهی از قیمت لوله زهکش تمام سوراخ ، نیم سوراخ ، با روکش و بدون روکش با ما تماس بگیرید. فروشگاه صنعت غرب با ارسال لوله و اتصالات پلی اتیلن به سراسر ایران و ارسال روزانه به نقاط مختلف در شهر تهران ، تبدیل به برندی خوشنام نزد خریداران و مشتریان محترم شده است. لطفا با فروشنده‌های ما تماس بگیرید تا موجودی انبار را چک کنند و خرید شما نهایی شود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *