کمیسیون اصل نود نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها - hamkelasy3
دسته‌بندی نشده

کمیسیون اصل نود نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها

تهران- ایرنا- نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها و قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس انرژی اتمی با حضور وزیر امورخارجه و رییس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بررسی می‌شود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری از روز شنبه تا چهارشنبه جلسات نظارتی و تقنینی خود را برگزار می کنند.


وزرای امور خارجه،نیرو  و رئیس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل ۹۰ می روند


اعضای کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس روز شنبه هفته جاری میزبان حسین امیرعبداللهیان و محمد اسلامی خواهند بود تا گزارشی از نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها و قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس انرژی اتمی را بررسی کنند.


 همچنین  این کمیسیون در روز دوشنبه  در جلسه کمیته اقتصادی با حضور مدیران سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص احداث بندر گمیشان،بدهی مالیاتی بنگاه‌های عمده اقتصادی و مشکلات تولیدکنندگان محصول سیب را بررسی می کند.


 بررسی مدیریت منابع آب  با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو از دیگر برنامه های کمیسیون اصل ۹۰ در روز دوشنبه خواهد بود. همچنین این کمیسیون در روزسه شنبه در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان زندان ها در خصوص نحوه اجرای تکالیف آن سازمان در برنامه ششم توسعه را بررسی می کند و در نشست دیگری با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی پلتفرم خودروی ملی را در دستور کار دارد.


بررسی طرح اختصاص پنج درصد از درآمد فروش معادن واگذار شده بخش خصوصی به شهرستان محل


کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه روز سه‌شنبه ضمن اتخاذ تصمیم در خصوص تقاضای عده‌ای از نمایندگان جهت عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، طرح اختصاص پنج درصد از درآمد فروش معادن واگذار شده بخش خصوصی به شهرستان محل معدن را بررسی و به جمع بندی گزارش کمیته ذی ربط در خصوص شاخص‌های تعیین شده برای محرومیت زدایی در کشور با استناد به ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس می پردازد.


همچنین کمیته اصلاح ساختار این کمیسیون نیز در جلساتی در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه طرح نظام نامه برنامه ریزی و بودجه کشور را بررسی می کند. کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار نیز در جلسه روز یکشنبه خود به ارزیابی بودجه های سنواتی در برنامه های پنج ساله توسعه خواهد پرداخت.


بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه در کمیسیون


اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس در هفته جاری از روز شنبه تا چهارشنبه جلسات خود را برگزار می کنند


 این کمیسیون در روز سه شنبه بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها اعاده شده از شورای نگهبان  را  با حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها و دستگاه های اجرایی ذیربط مورد بررسی قرار می دهد.


 قالیباف در نشست هفته جاری کمیسیون بهداشت حضور می‌یابد


کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه بررسی بودجه جمعیت در سال ۱۴۰۱ و بررسی موارد مرتبط با کمیته بهزیستی و توانبخشی را در دستور کار دارد  .همچنین ادامه گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد نحوه اجرایی شدن پزشک خانواده در کشور با حضور روسای تامین اجتماعی و بیمه سلامت از دیگر برنامه های این کمیسسون خواهد بود.


نشست مشترک اعضای کمیسیون با بهداشت  با محمد باقر  قالیباف رئیس  مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه از دیگر برنامه های این کمیسیون در روز سه شنبه خواهد بود.


بررسی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار کمیسیون فرهنگی


کمیسیون فرهنگی روز سه شنبه  ۷تیرماه، گزارش استماع عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی قانونی  کشور در خصوص اجرای مواد ۵۳ و ۵۶ قانون جوانی جمعیت و حمایت خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد و همچنین نشستی با از کارگردانان و بازیگران سینما در دستور کار خود دارد.


همچنین کمیته تربیت بدنی و جوانان در پایان جلسه روز سه شنبه ادامه بررسی لایحه نظام جامع باشگاه داری در جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.


طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون آموزش بررسی می‌شود


 کمیسون آموزش در روز یکشنبه نشست مشترکی با رئیس و معاونان قوه قضاییه دارد و در روز سه شنبه بررسی گزارش کمیته آموزش و پژوهش پزشکی در خصوص طرح اصلاح تبصره ۴ بند ۳ ماده واحد برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی را در دستور کار دارد.


  ادامه بررسی گزارش کمیته دانشگاه غیر دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جزئیات طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر برنامه های هفته جاری این کمیسیون خواهد بود.


بررسی قانون جهش تولید مسکن در دستور کار کمیسیون اقتصادی


کمیسیون اقتصادی در روز سه شنبه در نشستی با  رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و رییس بنیاد مسکن آخرین وضعیت تامین مالی تولید مسکن  در اجرای  قانون جهش تولید و تامین مسکن را بررسی می کند و  در جلسه روز چهارشنبه  نحوه رسیدگی به طرح ها و لوایح را در دستور کار دارد.


بررسی لایحه بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در دستور کار کمیسیون امنیت ملی


 کمیسیون امنیت ملی در روز سه‌شنبه ادامه بررسی لایحه به کارگیری سلاح توسط مامورین نیروی مسلح در موارد ضروری را بررسی می‌کند و همچنین در نشست دیگری حوادث اخیر سرقت از صندوق امانات بانک ملی را  با حضور مسئولان ارشد ذیربط بررسی می کند.


بررسی مسائل، مشکلات و اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص پیاده روی اربعین حسینی  به عنوان بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی جهان از دیگر برنامه های این کمیسیون در روز سه شنبه خواهد بود.


وزیر نفت در کمیسیون انرژی حضور می یابد


 کمیسیون انرژی مجلس روز دوشنبه درجلسه مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توانمندی ها این قرارگاه را در بخش انرژی را بررسی می‌کند و در روز سه شنبه میهمان جواد اوجی وزیر نفت خواهد بود تا  به سوالات جمعی از نمایندگان  پاسخ دهد.


 بررسی طرح کنترل اجاره بها در کمیسیون عمران


کمیسیون عمران در روز سه شنبه ادامه بررسی طرح دو فوریتی کنترل ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را بررسی می‌کند. ادامه رسیدگی به طرح کاهش تعرفه بنگاههای معاملاتی از دیگر برنامه های این کمیسیون در روز دوشنبه خواهد بود.


بررسی طرح اصلاح قانون مجازات اخلال گران نظام اقتصادی کشور در کمیسیون حقوقی و قضایی


 کمیسیون حقوقی و قضایی در روز سه شنبه طرح اصلاح قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز آب، برق تلفن را بررسی می کند و  در روز شنبه و دوشنبه هم طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را  در دستور کار دارد.


 بررسی طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاهها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی  از دیگر برنامه های این کمیسیون در روز دوشنبه خواهد بود.


وزیر جهاد در کمیسیون کشاورزی حضور می یابد


 کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و محیط زیست در روز سه شنبه با دعوت از سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی سوالات جمعی از نمایندگان  از وزیر را مورد بررسی قرار می دهند.


بررسی موضوع حریق جنگلها و مراتع و ایرادات مجمع به تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی  از دیگر برنامه های این کمیسیون در جلسات هفته جاری خواهد بود.




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *