افزایش حقوق کارگران نمایانگر دغدغه دولت برای معیشت مردم است



وزیر کشور: شرط جهش کشور، شناختن و معماری ظرفیت‌ها است


تهران – ایرنا – وزیر کشور با بیان اینکه برای راه بزرگ پیش رو نیازمند…


  • اسماعیلی درگذشت خواهر رئیس سازمان ملی استاندارد را تسلیت گفت

    تهران- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزایش حقوق کارگران، نمایانگر دغدغه دولت برای معیشت مردم است، گفت: مصوبه شورای عالی کار در افزایش حقوق کارگران حمایت از جامعه کارگری به عنوان سرمایه مهم اجتماعی است.


    محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایرنا با اشاره به مصوبه شورای عالی کار درباره افزایش حقوق کارگران اظهار کرد: مصوبه شورای عالی کار در افزایش حقوق کارگران حمایت از جامعه کارگری به عنوان سرمایه مهم اجتماعی است.


    نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود:  جامعه کارگر با حقوق ۳ و ۴ میلیون تومان نمی‌تواند امرار معاش کند و این مبلغ کفاف هزینه‌های زندگی وی را نمی‌دهد.


    عضو هیات رییسه مجلس بیان کرد: اگر ما بخواهیم از کارگران حمایت کنیم و در جهت حفظ این سرمایه اجتماعی گام برداریم طبیعی است که باید اقدامات جدی در جهت تامین معیشت این قشر را در دستور کار داشته باشیم و افزایش حقوق کارگران در مصوبه شورای عالی کار اقدامی در همین جهت است.


    رشیدی خاطرنشان کرد: البته نکته‌ای که باید در این حوزه به آن اشاره کرد و به آن توجه داشت این است که در کنار افزایش حقوق کارگران حمایت از کارفرمایان و اعطای تسهیلات به کارآفرینان و کارفرمایان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.


    وی یادآور شد: وقتی ما در کنار کارگر از کارفرما نیز حمایت کنیم کارفرمایان و کارآفرینان نیز قدرت اقتصادی لازم را برای پرداخت حقوق کارگران خواهند داشت اما وقتی کارفرمایی توانایی پرداخت حقوق کارگر را نداشته باشد، کارگر خود را تعدیل می‌کنند و این در واقع نقض غرض است چرا که هدف ما تقویت معیشت کارگر و حمایت از این قشر است.


    رشیدی گفت: عدم حمایت از کارفرما باعث می‌شود تا کارگری که تا دیروز حقوق حداقلی داشت امروز حقوقی نداشته باشد و از کار بیکار شود.


    به گزارش ایرنا، شورای عالی کار در مصوبه خود حداقل حقوق کارگر در سال آینده را با افزایش ۵۷ درصدی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین کرد.



    آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

  • مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *