ارتباط هنرمندان با رئیس جمهور محدود به ماه رمضان نباشد مشکلات - hamkelasy3
دسته‌بندی نشده

ارتباط هنرمندان با رئیس جمهور محدود به ماه رمضان نباشد مشکلات

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده فیلم «هناس» که یکی از شرکت‌کنندگان مراسم افطاری رئیس‌جمهور بود، ارتباط بی واسطه هنرمندان با رئیس قوه مجریه را ضروری خواند و گفت: امیدوارم این جلسات محدود به ماه رمضان نباشد و در طول سال برگزار شود.


محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم‌های هناس و دیدن این فیلم جرم است در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: سینماگران معمولا به رییس سازمان سینمایی و بعد از آن وزیر ارشاد دسترسی دارند و کمتر پیش می‌آید خود رئیس جمهور بی واسطه مسائل را از زبان افراد بشنوند. جلساتی از این دست از این بابت که از طیف‌های مختلف حضور دارند و دغدغه ها و مسائل مربوط به صنف سینما را می‌گویند ارزشمند است.


وی با یادآوری این نکته که در مراسم افطاری پنجشنبه افرادی با نگاه‌های مختلف صحبت کردند  توضیح داد: در این جلسه دغدغه های خوبی مطرح شد. به عنوان مثال درباره بحث معیشتی سینما صحبت شد. مسائل مربوط به متولی شبکه نمایش خانگی تشتت و اختلاف نظری که پیش آمده است مورد بحث قرار گرفت. همچنین گفته شده حاکمیت باید برای تولید در حوزه سینما و تصویر اهمیت مضاعفی قائل شود.


شفاه موضوع نظارت بر شبکه نمایش خانگی را یک موضوع فرا وزارتخانه ای خواند و افزود: رئیس جمهور گفتند این موضوع فراقوه ای است و فراتر از اختیارات شخص رئیس جمهور است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مساله مطرح و تصمیم گیری شود.


این تهیه کننده تاکید کرد: سازمان سینمایی با اختیاراتی که دارد خیلی از موضوعات را نمی‌تواند حل کند. یکی از دغدغه‌هایی که خودم دارم درباره مجوزهای سازمان سینمایی برای ساخت یک فیلم است که باید اعتبار بیشتری داشته باشد. فیلمساز پروانه را از مرجع مشخصی می‌گیرد؛ ولی سازمان های مختلف با سلیقه های مختلف و متعدد امکان اظهار نظر و اصلاح و متوقف کردن اثر را دارند. مسلما اختیارات سازمان سینمایی برای حل این مشکل کفایت نمی‌کند و نیاز به یک اراده فرا وزارتخانه ای دارد. موضوعات متعدد و مشابهی وجود دارد که باید در جلساتی آتی با رئیس جمهور مطرح شود.


به گزارش ایرنا،رئیس جمهور پنجشنبه شب میزبان دورهمی هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی با سلایق و طیف‌های مختلف بود.


در این نشست حمید نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، جواد شمقدری تهیه کننده و کارگردان، دکتر فرهت عضو فرهنگستان هنر و رئیس بخش موسیقی آن، دژاکام کارگردان و پیشکسوت سینما، مسعود ده نمکی کارگردان و تهیه کننده، سید ضیاء هاشمی تهیه کننده، مرتضی شعبانی مستندساز، جواد بختیاری از حوزه هنرهای تجسمی و انسیه شاه حسینی کارکردان سینما در سخنان صمیمی با گلایه از بی توجهی های گذشته به عرصه سینما و هنر، دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را در حوزه رفع مشکلات هنر و هنرمندان مطرح کردند.


حمایت از موسیقی سنتی و موسیقی نواحی، توجه به حقوق مؤلف، برنامه‌ریزی برای تقویت احساس تعلق خاطر به پدیده‌های ملی و دینی، ترسیم نقشه راه در حوزه فرهنگ و هنر، استفاده از ظرفیت هنرمندان پیشکسوت، توجه به آثار آهنگسازان ایرانی و حفظ و نگهداری آن، حمایت از تئاتر و هنرمندان این حوزه، توزیع عادلانه منابع بین همه فعالان فرهنگ و هنر، احداث سالن‌های نمایش در کنار مجتمع‌های مسکونی، فرهنگسازی در خصوص سرگرمی، توجه به بیمه و مسکن هنرمندان و تلاش برای ثبت جهانی خط نستعلیق از جمله مهم‌ترین محورهای مطرح شده توسط هنرمندان و فعالان این عرصه بود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *