موافقت مجلس با یک فوریت معافیت واردات مواد اولیه دارویی شیرخشک - hamkelasy3
دسته‌بندی نشده

موافقت مجلس با یک فوریت معافیت واردات مواد اولیه دارویی شیرخشک

تهران- ایرنا-نمایندگان مجلس با بررسی یک فوریت لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،نمایندگان در نشست علنی امروز -چهارشنبه، ۹ شهریورماه-مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریت لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با ۱۳۴ رأی موافقت کردند.


پیش از رأی گیری برای بررسی یک فوریت این لایحه، دوفوریت آن به رأی گذاشته شد که به تصویب نرسید.


متن این لایحه به شرح ذیل است:


ماده واحده- از سال ۱۴۰۱ مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیرخشک اطفال، مواد اولیه و قطعات ساخت و یدکی تجهیزات و ملزومات پزشکی و توان‌بخشی و تجهیزات پزشکی با دوام (دستگاه‌ها) که فاقد مشابه تولید داخل باشند، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در مبادی گمرکی معاف می‌باشند.


تبصره- در صورتی که موارد مذکور تولید مشابه داخلی داشته باشد، اگر واردات آن به دلیل کمبود داخل نسبت به نیاز بازار ضرورت داشت، واردات آنها با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی – مصوب ۱۳۹۸-، مشمول مالیات بر ارزش افزوده با نرخ دو درصد (۲%) در مبادی گمرکی است.


لازم به ذکر است


همچنین علی ادیانی راد نماینده دولت در صحن مجلس در توضیح اهمیت این طرح، عنوان کرد: این لایحه محاسن بسیاری دارد که موجب کاهش هزینه واردات، قیمت تمام شده کالا، تسریع در ترخیص دارو و جلوگیری از رسوب شدن کالا در گمرک می شود و برای کمک به مردم بسیار مفید خواهد بود.



Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *