باز شدن مسیر ترانزیتی تهران و ایروان تلاش دو کشور برای حفظ روابط - hamkelasy3
دسته‌بندی نشده

باز شدن مسیر ترانزیتی تهران و ایروان تلاش دو کشور برای حفظ روابط

تهران-ایرنا-امیرعبداللهیان در دیدار با وزیرخارجه ارمنستان، روابط دوجانبه بین تهران و ایروان را در حال گسترش توصیف کرد و افزود: باز شدن مسیر ترانزیتی در کمترین زمان حاکی از تلاش دو کشور برای حفظ روابط پایدار همسایگی است.


به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با وزرای امور خارجه شرکت کننده در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار کرد و در خصوص توسعه و گسترش روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر نمود. 


امیرعبداللهیان در این دیدار روابط دوجانبه بین تهران و ایروان را در حال گسترش توصیف کرد و افزود: باز شدن مسیر ترانزیتی در کمترین زمان حاکی از تلاش دو کشور برای حفظ روابط پایدار همسایگی است.


وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری نشست مدیران‌ کل سیاسی وزارت خانه های امور خارجه دو کشور را برای بررسی ابعاد مختلف روابط و به منظور تنطیم ‌سند همکاری دوجانبه و ضروری دانست. 


امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این دیدار حفظ ثبات و امنیت در منطقه قفقاز را اولویت های قطعی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر مخالفت تهران با هر گونه تغییر ژئوپلتیک در منطقه تاکید کرد. 


آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از کمک های ایران به حفظ صلح و ثبات منطقه، گزارشی از آخرین وضعیت تحولات در قفقاز ارائه کرد. 


وزیر خارجه ارمنستان ضمن دعوت مجدد از امیرعبداللهیان برای سفر به ایروان تاکید کرد: ایروان خواستار پیگیری جدی پروژه های مشترک تعریف شده فی مابین دو کشور و همچنین  آماده ارسال هیات های اقتصادی، تجاری و فنی به ایران در این راستا می باشد.


Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *