جذب ۶ سرمایه گذار خارجی ۱۳ میلیون دلار در راه گلستان - hamkelasy3
دسته‌بندی نشده

جذب ۶ سرمایه گذار خارجی ۱۳ میلیون دلار در راه گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۶ سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف تولیدی استان جذب شده‌اند.


روح‌اله صلبی، ظهر امروز، یک‌شنبه ۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان برگزار شد، بخشی از خدمات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان را تشریح و اظهار کرد: شرح وظایف این مرکز برابر ماده ۵ قانون تشکیل وزارت امور اقتصادی و دارایی به این وزارتخانه سپرده شده است.


وی با بیان اینکه بر اساس این قانون، سرمایه‌گذاری خارجی با حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی است، ادامه داد: مشکلات، پیگیری، صدور مجوزها و رصد فعالیت آنها توسط مرکز جذب سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان عملکرد مرکز جذب سرمایه‌گذاری در استان را خوب عنوان کرد و گفت: به همین دلیل با استناد به مصوبه شورای برنامه‌ریزی و شورای اداری، مقرر شده هر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی که به استان گلستان وارد می‌شود، اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان تسهیل‌کننده امور باشد و دستگاه ها ملزم شدند تا سرمایه‌گذاران را به این مرکز هدایت کنند.


وی حل مشکلات استان را اولویت همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دانست و با اشاره به اینکه برخی مشوق‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد که باید از آن‌ها بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۶ سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان جذب شده و مجوز آغاز بکار فعالیت آنها اخذ شده است.


صلبی با تأکید بر اینکه جذب پنج سرمایه‌گذاری مربوط به سال ۱۴۰۱ بوده که رقم آورده آنها ۹ میلیون و ۱۵ دلار بوده، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در سال ۱۴۰۲ یک فقره با آورده ۴ میلیون و ۴۰۰ دلار بوده است.


وی سرمایه‌گذاری این سرمایه‌گذاران را در حوزه‌های گلخانه، صنعت ساختمان، حمل و نقل و آبزی پروری عنوان و تصریح کرد: علاوه بر اتباع خارجی تنی چند از سرمایه‌گذاران از ایرانی‌های مقیم کشورهای خارجی هستند که منشأء پول آنها کشورهای خارجی است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *