مصرف برق کاهش یافت - hamkelasy3
دسته‌بندی نشده

مصرف برق کاهش یافت

تهران- ایرنا- مصرف برق کشور با وجود رشد ۹ درصدی با اقدام‌های پیک سایی وزارت نیرو کاهش یافت.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، روند مصرف برق روزهای گذشته روندی افزایشی به خود گرفته بود و بر همین اساس وزارت نیرو و شرکت مدیریت شبکه برق ایران تلاش خود را برای کاهش مصرف آغاز کردند.


در همین رابطه “علی‌اکبر محرابیان ” وزیر نیرو گفت: پاداش مشترکان صرفه‌جو از ابتدای خردادماه در قبض برق آنان لحاظ می‌شود.


وی  افزود: این پاداش‌ها از اول خردادماه در سیستم دیسپاچینگ لحاظ شده و اعمال می‌شود و مشترکان می‌توانند به‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش مصرف ۵۰۰ تومان پاداش بگیرند.


 محرابیان افزود: اعتقاد داریم دولت باید الگوی باشد، اما مصارف خارج از الگوی دولت زیاد است و بر این اساس مطابق مصوبه هیات وزیران که اخیراً اخذ شد، اداره‌ها مکلف هستند که در ساعت اداری نسبت به صرفه‌جویی حداقل ۳۰ درصدی و در ساعت غیراداری نسبت به صرفه‌جویی ۶۰ درصدی اقدام کنند. علاوه بر این تغییر ساعت اداری و انتقال آن به ساعت صبحگاهی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد. 


وی الگوی مصرف در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات است که این عدد در مناطق گرم تا ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند.


محرابیان درباره پاداش‌های کم‌مصرفی گفت: اگر مشترکی سال گذشته ۳۰۰ کیلووات مصرف می‌کرده و هم‌اکنون با کاهش ۵۰ کیلوواتی به عدد ۲۵۰ کیلووات برسد به‌ازای هر کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی ۵۰۰ تومان پاداش گرفته که معادل ۲۵ هزار تومان می‌شود.


وی ادامه داد: هزینه قبض این مشترک برای مصرف ۲۵۰ کیلووات نیز ۲۵ هزار تومان است که معنای رایگان شدن قبض را می‌دهد. حال اگر این مشترک به‌جای ۲۵۰ کیلووات ۲۰۰ کیلووات مصرف کنند ۳۰ هزار تومان پاداش خواهد گرفت و در قالب بستانکاری یا به‌صورت نقدی می‌تواند پاداش خود را دریافت کند.


گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق نشان از آن دارد که اقدام برای کاهش مصرف جواب داده به‌گونه‌ای که مصرف برق روز گذشته کاهش یافت


روز گذشته میزان مصرف برق در حالی به ۵۰ هزار و ۸۸۶ مگاوات رسید در ساعت ۱۲ و ۳۱ دقیقه رسید که پارسال در همین بازه زمانی میزان مصرف ۵۵ هزار و ۲۷۰  مگاوات بود.


همچنین مصرف شب گذشته نیز با کاهش روبرو شد به‌گونه‌ای که در ساعت ۲۰ و ۳۹ دقیقه به رفم ۵۰ هزار و ۵۵۱ مگاوات رسید.


میزان مصرف پارسال در همین بازه زمانی ۵۳ هزار و ۹۸۸ مگاوات بود.


وزیر نیرو مصوبه طرح ملی «کاهش مصرف انرژی الکتریکی»، ضوابط تشویق و اعطای پاداش کاهش مصرف به مشترکان برق را ابلاغ کرد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *