کتاب از زاویه تا زیارتگاه در راستای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ چاپ می شود - hamkelasy3
دسته‌بندی نشده

کتاب از زاویه تا زیارتگاه در راستای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ چاپ می شود

ایسنا/اردبیل نویسنده کتاب «از زاویه تا زیارتگاه؛ بررسی معماری و باستان‌شناسی دارالارشاد اردبیل در گذر سده‌ها» از چاپ این کتاب با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و در راستای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ خبر داد.


به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اردبیل، حسن یوسفی گفت: کتاب «از زاویه تا زیارتگاه؛ بررسی معماری و باستان‌شناسی دارالارشاد اردبیل در گذر سده‌ها» با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و در راستای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو چاپ می‌شود.


این نویسنده افزود: کتاب از زاویه تا زیارتگاه در حقیقت بررسی افت و خیز تحولات معماری ۴۰۰ ساله کل معماری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از زمان بنیاد اولین فضای مذهبی، زاویه در ۷۰۰ هجری تا توسعه معماری این مجموعه عرفانی – دینی با تکیه بر جدیدترین یافته‌های معماری حاصل از مطالعات باستان شناختی است.
وی بیان کرد: در این کتاب تحقیقات علمی دامنه‌دار و مداومی از منظر معماری و باستان‌شناسی در بازه زمانی ۳۰ ساله، کل پیکره معماری اثر را همراه با بقایای حاصل از جدیدترین دستاوردهای باستان‌شناسی بررسی و ساختار تک تک بناها را به صورت دقیق مورد بازبینی قرار گرفته‌اند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *